Warme opnames

Warme opname

Is het woningbouwcomplex waar u als woningbouwcorporatie onderdeel van uitmaakt toe aan groot onderhoud of een renovatie? Dan is het belangrijk om voorafgaand aan dat onderhoud een warme opname te doen. Met een warme opname (meestal in opdracht van aannemers of woningbouwverenigingen) worden afwijkingen en bijzonderheden vastgelegd en worden bewoners volledig geïnformeerd. Naast alle technische aspecten komt daarbij ook zeker het sociale aspect naar voren: de bewoners staan uiteindelijk centraal.

Hoe gaat een warme opname in zijn werk?

Een warme opname is de start van elk groot onderhoudsproject en noodzakelijk om tot een efficiënte uitvoering te komen. Tijdens een warme opname worden alle woningen bezocht uit een gebouw dat gerenoveerd gaat worden. De woningen worden stuk voor stuk bekeken, waarbij niet alleen de kenmerken worden bekeken maar vooral ook gelet wordt op afwijkingen en bijzonderheden. Het kan bijvoorbeeld zijn dat sommige keukens recentelijk vernieuwd zijn, zodat daar dan geen nieuwe keuken benodigd is.

Alles draait om de bewoners

Een warme opname is meer dan alleen kijken naar de technische staat van een gebouw. Het gaat om mensen en die moeten te allen tijde centraal staan. Als u de specialisten van Jonker van der Klein inschakelt voor een warme opname, dan weet u zeker dat alles goed geregeld wordt. Zowel voor u als voor de bewoners. Eventuele klachten of aanmerkingen worden meegenomen, zodat daar bij het renoveren rekening mee gehouden kan worden. Bij een warme opname komen ook zaken als planning en tijdelijke huisvesting elders aan bod. Ook worden bewonersvoorkeuren vastgelegd, waarbij zij kunnen kiezen uit vooraf vastgelegde mogelijkheden.

Wilt u ook dat het proces van een warme opname in goede banen wordt geleid? Schakel ons dan in voor een efficiënte werkwijze. Wilt u meer weten of een afspraak maken voor een kennismakingsgesprek? Neem dan contact met ons op.